Tak for ros og ris

Af Anders Millgaard, Adm.dir., Modstrøm

Hvordan er det egentlig at være kunde hos Modstrøm? Det spørgsmål har vi lige stillet til vores kunder, og svarene har givet stof til eftertanke. De har også ført til fornyelser.

Langt hen ad vejen får vi ros, og jeg er især taknemmelig for, at hele 78 % tilkendegiver, at de aktivt vil anbefale venner og bekendte at skifte til Modstrøm. Og 84 % forventer også at være kunde ved Modstrøm om et år. Det er alle medarbejdere ved Modstrøm stolte og ydmyge overfor. Men samtidig er der ting, vi kan gøre bedre - og det vil vi gøre.

Vi har siden 2008 sat os for at være et el-selskab, som har fokus på klima og energi-besparelser. Det forpligter, og undersøgelsen viser, at en hel del kunder efterlyser mere konkrete råd til, hvordan de kan spare på strømmen. Det har vi lyttet til, og derfor har vi nu allieret os med Kuno Bonne, som du sikkert kender som handyman fra DR1. Jeg håber, at du selv får lyst til at stille handymanden et spørgsmål eller to, og at du vil læse Kunos tips og tricks, så også du kan spare på energien til gavn for klimaet og din pengepung. Læs meget mere her i nyhedsbrevet, på Facebook og på Modstrøms hjemmeside.

I december offentliggjorde tænketanken CONCITO det nyeste Klimabarometer. Det viser, at 72 % af alle danskere er af den overbevisning, at klimaforandringer er menneskeskabte, og 69 % mener, at mennesker i høj eller nogen grad kan gøre noget for at mindske klimaforandringerne. Flertallet ønsker således at gøre noget for at reducere energiforbruget, men mange mangler overblik og viden om, hvad de kan gøre. Det vil Modstrøm gerne gøre noget ved. Ud fra vores filosofi om, at den eneste grønne kilowatttime er den der ikke bliver brugt, har vi nu åbnet en webbutik. Her tilbyder vi en række interessante og nyskabende produkter, der alle har det til fælles, at de bidrager til at forstå, hvordan energien bruges, og samtidig er med til at reducere strømforbruget. Du kan læse mere om vores nye webshop og vores åbningskampagne her i nyhedsbrevet, og du kan besøge den her.

Vores kundeundersøgelse viste, at næsten halvdelen af Modstrøms kunder mener, at de er blevet mere bevidste energiforbrugere efter skiftet til Modstrøm. Det er vi glade for og stolte af, for langt hovedparten af de danske elforbrugere er passive betalere. Vi vil gerne gøre meget mere for, at endnu flere kunder bliver bevidste energiforbrugere - og dermed sparer på energien til gavn for både pengepungen og vores blå planet.

At skabe kundetilfredshed er et samspil - mellem det, du forventer, og det vi kan levere. Derfor vil jeg gerne igen sige mange tak, fordi så mange tog sig tid til at besvare spørgeskemaet. Det er med til at gøre Modstrøm til et endnu bedre el-selskab.

2013